Nyfunna vänner och amerikanska pannkakor

Hej!

Idag har jag varit hemma hos en nyfunnen vän. Känns himla härligt att man kan finna nya vänner. Hon hade ett fantastiskt fint hem och bjöd på amerikanska pannkakor med bär och lönnsirap. Efter jag hade varit där blev jag så inspirerad att jag stoppade på vägen hem på en inredningsaffär och köpte ett nytt mått och en hushållsvåg. Ens hem är ju ens borg och det ska man ju vårda.

I morgon är det ny vecka och vecka nr 2 på rehabkliniken. Dock ska jag inte vara där förrän på onsdag, så jag får sköta mig själv med knipövningar och promenader tills dess. Däremot ska jag ringa dem i morgon och be om att få träffa psykologen på enskilda möten. Jag trodde jag skulle bli erbjuden det, men det verkar som man kan få det man vill bara man eftersöker det själv. Jag känner att jag behöver prata om sorgen, för det är sorg jag känner vissa dagar, över att ha förlorat den jag var innan rygghelvetet började. Sorg över att inte kunna röra mig obegränsat och över att inte kunna fylla mina dagar med det jag vill. Jag drömmer om att kunna arbeta heltid och kunna göra någonting direkt efter jobbet, kanske gå på en AW med kollegorna. Eller kunna resa, sitta ned i planet etc. utan att behöva betala med ett bakslag. Att kunna gå på ett pass på gymmet. Att ta hand om en bebis i framtiden.

Hur som helst uppför ryggen sig bra och jag är tacksam för det. Något som verkligen är bra för mig det är att snöa in lite på tacksamhet. Har jag väl börjat rullar det på och jag kan känna tacksamhet i det mesta.

2 reaktioner på ”Nyfunna vänner och amerikanska pannkakor

  1. Men så fin blogg du startat 🙂 Nya vänner hittar man inte ofta, men det gör det lite speciellt när man väl hittar dom. Om dom sen kan visa sig vara ens typ tvilling så är det ännu med speciellt, haha 🙂
    Kör hårt med bloggen och stor KRAM!

    Gilla

Kommentera

