En hälsodag

Idag har varit en riktigt fin dag. En hälsodag. Först var jag ju som sagt på rehabstället och fick lite stabiliseringsövningar att göra. Sedan kom jag hem och värmde lite mat från igår och vilade. Efter det blev det en skön promenad med Fredagspodden i lurarna och vid sju ilkväll ska jag iväg till gymmet och simma omkring lite i varmvattenpoolen och basta lite. Kanske lägga en liten ansiktsmask. Känns som att jag är väldigt prioriterad hos mig själv och jag njuter av det. Jag har även gett mig själv god mat, som jag älskar. Jag har bestämt mig för att vara duktig med maten också – och nu snackar vi inga dieter eller sånt för sånt är crap i varje fall för mig. Jag menar mycket och god mat ofta! Inte för att jag brukar slarva, men ja ni fattar.

Enda som saknas i dag är att göra stabilitesövningarna, så jag antar att jag får lägga mig och göra dem nu? Let’s bygga upp en hygglig muskulatur längs min nya vän ryggraden!

bild

Kommentera

